دیوارپوش چیست؟

امروزه دیوارپوش رایج ترین روش به جای استفاده از کاغذ رنگی و یا رنگ کردن دیوار برای جلوه دادن به دکوراسیون داخلی است. این محصول در انواع مختلفی طراحی می شود و انتخاب هر کدام از مدل های آن بستگی به سلیقه افراد، جنس، کیفیت و اینکه قرار است در چه فضایی اجرا شود دارد.

 کارخانه های زیادی کار تولید انواع مختلف این محصول را انجام می دهند، از جمله شرکت آذران پلاست که کار تولید انواع این محصول را با کیفیت بالا انجام می دهد. این شرکت تولیدکننده دیوارپوش، سقف کاذب و کف پوش است. همچنین غیر از تولید، کار طراحی و اجرای محصولات نیز جزء خدمات این شرکت است. تولیدات این شرکت صد در صد ضد آب و ضد حشره طراحی می شوند.

 

دیوارپوش

 

معرفی انواع دیوارپوش

دیوارپوش انواع مختلفی دارد از جمله: چرمی، سه بعدی، سنگی، شیشه ایی، آجری، آلومینیومی، چوبی، چسبی و فومی هستند. هر کدام از این مدل ها با توجه به کاربرد آنها و اینکه در چه فضایی استفاده می شود اجرا می شود.  یکی از مدلهای دیوارپوشها پی وی سی است این مدل مقاومت زیادی در برابر فرسایش، و همچنین حریق دارد و می توان گفت که در مقابل آب صد در صد مقاوم است.

 

 

 اگر سطحی که قرار است روی آن دیوارپوش پی وی سی نصب شود یک دست نباشد باید از پی وی سی تاپشیت استفاده کرد. در ادامه مدلهای مختلف تولیدات آذران پلاست و نوع تاپشیت را معرفی می کنیم.

مدل چرمی

این نوع دیوارپوش  ظاهری نرم و براق دارد و در مقابل حرارت و آلودگی صوتی مانند یک عایق با کیفیت عمل می کند. از مدلهای چرمی در فضای داخلی ساختمانهای تجاری، اداری و مسکونی استفاده می شود. البته امروزه به دلیل خاصیت عایق بودن، این نوع محصول بیشتر در هتل ها استفاده می شود.

دیوارپوش ماربل شیت چوبی

از نوع چوبی بیشتر در منازلی که کفپوش پارکت دارند استفاده می شود. دیوارپوش های چوبی در رنگهای قهوه ایی روشن و تیره وجود دارند و از لحاظ رنگ، این مدل را با پارکتی که در کف استفاده شده است، می توان ست کرد. به این ترتیب فضای بسیار جالبی از لحاظ هماهنگی رنگ به دکوراسیون منزل داده می شود.

 دیوارپوش ام دی اف یک نوع محصول چوبی است. از مکانهایی که می توان از ام دی اف استفاده کرد دیواری است که تلویزیون روی آن قرار داشته باشد. در اجرای این نوع بهتر است بعد از اجرا از روکش استفاده کرد تا کار عمر طولانی تری داشته باشد. همچنین در اجرای نوع چوبی باید زیر سازی انجام شود.

 

دیوارپوش سه بعدی

اگر قیمت دیوارپوش مد نظر شما نیست و فقط زیبایی کار اهمیت دارد پیشنهاد میکنیم که از مدل سه بعدی استفاده کنید. این نوع مدل راحت و سریع نصب می شود و به دلیل وزن پایینی که دارد سبب سنگینی در اسکلت ساختمان نمی شود. همچنین این مدل در مقابل حریق و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

 مدل سه بعدی نیاز به زیرسازی دارد همچنین جهت زیبایی دو چندان، بهتر است که نورپردازی در طرح سه بعدی در نظر گرفته شود. این طرح معمولا با روکش پارچه، پی وی سی یا چرم تولید می شود.

مدل سنگی

دیوارپوش ماربل شیت دیوار را در مقابل ضربه، رطوبت و حرارت  مقاوم می کند. این نوع دیوارپوش دارای دو نوع سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی است. استفاده از سنگ طبیعی فضایی مانند طبیعت را به اتاق می بخشد اما به دلیل هزینه بالایی که استفاده از سنگ طبیعی دارد بیشتر افراد استفاده از سنگ مصنوعی را ترجیح می دهند. در کنار شومینه استفاده از نوع سنگی بهتر است چون یک نوع عایق حرارت است و مانع ریزش گچ دیوار می شود.

 

 

 

مدل شیشه ایی

مزیت استفاده از این نوع دیوارپوش این است که، مدل شیشه ایی دارای تنوع رنگ زیادی است و می توان با توجه به دکوراسیونی که دارید هر کدام از رنگ ها را انتخاب کرد. این نوع محصول در جدا کردن فضا کاربرد دارد مانند جدا کردن کابینت های آشپزخانه، همچنین استفاده در حمام، چون مدل شیشه ایی مقاومت بالایی در برابر آب دارد.

مدل آجری

مدل آجری مدل زیبایی است که در فضای اتاق خواب استفاده می شود. البته امروزه استفاده از این طرح در کافی شاپ و رستوران ها هم طرفداران زیادی دارد. این نوع محصول در برابر خراشیدگی و ضربه بسیار مقاوم است.

 جنس آلومینیومی

نوع آلومینیومی از جنس ورقه آلومینیوم است و در رنگهای مختلفی طراحی می شود. این طرح از دیوارپوشها مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه در مقایسه با مدلهای دیگر دارد. همچنین از مزایای دیگر آن سبک بودن، تمیز کردن راحت، نصب راحت، مقاوم در مقابل حرارت، یک نوع عایق در برابر سرما و صدا و قیمت مناسب است.

 

مدل چسبی

در پشت این نوع دیوارپوش ها چسبی طراحی شده که به وسیله همین چسب می توان خیلی راحت محصول را روی هر سطحی که مد نظر است مانند دیوار یا سقف چسباند. نام دیگر این مدل، فوم پشت چسب دار است. ویژگی مهم این نوع نظافت آسان و نصب راحت آن است.

از طرحهای دیگر این نوع مدل طرح سنگ دار آن است که امروزه در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. این مدل هم، خاصیت عایق بودن در برابر صدا را دارد.

دیوارپوش تاپشیت

این نوع دیوارپوش قابلیت نصب روی سطوح ناهموار و هموار دارد. در اجرای این نوع، نیازی به مصالح ساختمانی نیست. در ساختمانهای تازه ساخت بعد از اتمام سفت کاری می توان از این نوع محصول استفاده کرد. نوع تاپشیت دوام بالایی دارد و به دلیل همین ماندگاری بالا هزینه بازسازی و تعمیر ندارد.

تاپشیت در دو نوع براق و مات تولید می شود. همچنین در طراحی فضای اداری، تجاری، درمانی، خانگی و هتل از تاپشیت استفاده می شود. این محصول در طرحهای کاغذ دیواری، سنگ و چوب عرضه می شود.

 

مزایای دیوارپوش تاپشیت

*تاپشیت چون از پی وی سی تولید می شود ضد آب است و انتخاب مناسبی برای مکانهای مرطوب مانند حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است.

*دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال، این ویژگی تاپشیت استفاده از آن را در مکانهای درمانی و بهداشتی مناسب می سازد.

*صرفه اقتصادی، قیمت تاپشیت نسبت به کارایی آن و در مقایسه با طرحهای دیگر مناسب است.

*مقاومت در برابر حرارت، این دیوارپوش خاصیت مقاومت بالا در برابر حریق را دارد و ضریب حریق آن بسیار پایین است.

از مزایای دیگر تاپشیت، نصب راحت، رنگ ثابت به مرور زمان، عایق صوتی و حرارتی، دوام بالا و مقاوم در برابر حشرات است.

دیوارپوش ماربل شیت بدون درز، محصول شرکت آذران پلاست

این محصول بهترین تحول در زمینه  تولید دیوارپوش است. جنس ماربل شیت، پی وی سی و با ضخامت 4 میلی متر تولید می شود. این نوع محصول شبیه سنگ مصنوعی است. به دلیل ابعاد تولیدی آن به صورت بدون درز اجرا می شود. همین ویژگی بدون درز سبب شده که استفاده از ماربل شیت در محیط هایی مانند استخر و حمام بیشتر صورت بگیرد.

قیمت دیوارپوش با توجه به نوعی که انتخاب می شود و کیفیت آن متفاوت است. در میان انواع محصولات تولید شرکت آذران پلاست طرح سه بعدی و طرح سنگی هزینه نسبتا بالایی در مقایسه با طرحهای دیگر دارد.

دیوارپوش

چون این طرح ها نیاز به زیر سازی دارند و همین زیرسازی هزینه نصب را بالا می برد. اما نوع چوبی با توجه به کیفیتی که دارد از لحاظ قیمت، هزینه بالایی در مقایسه با طرحهای دیگر ندارد.