آشنایی با سقف کاذب 

سقف کاذب به سقف های ثانویه نیز معروف است. معمولاً ساختار اصلی این نوع سقف ها، در زیر ساختار سقف اصلی نصب می شود. این نمونه سقف، از سقف های مدرن به شمار می رود که به دلیل تنوع بالا در مصالحی که برای تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد، می توان آن را با طرح های مختلف بر روی سقف ها اجرا نمود. پتانسیل بالای این نوع سقف ها برای طراحی داخلی، باعث شده ‌اند تا امروزه بیشتر افرادی که در زمینه طراحی داخلی منازل فعالیت می کنند، از سقف کاذب برای مدرن تر شدن فضا استفاده نمایند.  به طور کلی باید بدانید که سقف های کاذب، دارای برتری های زیست محیطی بوده و دارای ساختار یکپارچه هستند. از ویژگی مهم این نمونه سقف ها، باید به مزیت ‌های زیبا شناختی سقف کاذب اشاره کرد.(آذران پلاستیک)

 

 

 

 این نوع سقف ها، با تمامی طراحی های داخلی به سبک های مدرن همخوانی دارند. این نمونه سقف ها  یک عایق صوتی عالی نیز می باشند. در واقع مزیت مهم سقف کاذب، عایق صوتی بودن آن است. این محصول به راحتی می تواند موجب کاهش شدت صدا گردد و از نفوذ سر و صدا به داخل اتاق ها جلوگیری کند. از مزیت های زیست محیطی این نمونه سقف باید به کنترل نور و گرما، تهویه مناسب، آسایش دمایی، بهره گرفتن از نور روز و همچنین بهینه‌سازی دید بیرون اشاره کرد. در واقع یکی از هدف ‌های بزرگ این نمونه سقف، سازگاری با محیط زیست است. استفاده از این سقف  ها باعث می ‌شود تا مصالح معمولی  مورد نیاز برای ساخت سقف، کمتر مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین مصالحی که برای تولید سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرند، باز یافت پذیر هستند و پس از فرسودگی قابلیت بازیافت دارند.(آذران پلاستیک)

 

 

 

انواع سقف کاذب کدامند؟

با توجه به پیشرفت کردن مصالح ساختمانی و تنوع بخشی در بخش تولید سقف کاذب، میتوان آنها را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود. رایج ترین نمونه های سقف کاذب شامل سقف کاذب کنافی، سقف پی وی سی، سقف های کاذب گچی، سقف های رابیتس و سقف های کاذب آلومینیومی هستند. از نمونه های پرطرفدار این سقف ها در کشور، باید به نوع کنافی این نوع محصولات اشاره کرد. سقف های کاذب کنافی به دلیل اینکه انعطاف پذیری بالایی دارند، قابلیت اجرای طرح های مختلف در طراحی داخلی را دارا می باشند. این نوع سقف ها به صورت پیش ساخته بوده و با استفاده از گچ های مرغوب تولید می ‌شوند. وجود گچ در این  نوع سقف باعث می ‌شود تا این سقف ها، از نوع نسوز باشند. به همین دلیل هم در ساختمان های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

سقف های کاذب pvc دارای ویژگی های خاص به خود هستند. این نمونه سقف ها به نسبت دیگر سقف های کاذب، قیمت ارزان تری دارند.  سقف های پی وی سی علاوه بر اینکه برای تولید سقف کاذب استفاده می‌شوند، به عنوان دیوارپوش نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از نمونه های مختلف سقف های کاذب پی وی سی باید به الگوی نواری و الگوی شبکه ای اشاره کرد. نوع دیگر سقف های کاذب، سقف کاذب رابیتس میباشد. این نوع سقف به دلیل اینکه چسبندگی بالایی با ملات دارد، در بیشتر سقف های ساختمان های مسکونی و یا دکوراسیون های آشپزخانه استفاده می‌ شود. نمونه دیگر این نوع سقف ‌ها، سقف کاذب آلومینیومی است. این نوع سقف دارای وزن سبک بوده و از  سقف های ضد زنگ می باشد. همچنین این مدل سقف، در برابر آتش سوزی هم مقاومت بالایی دارد. 

 

 

 

برخی مزیت های سقف های کاذب ماربل شیت

به طور کلی باید بدانید که انواع سقف کاذب،  دارای مزیت های بیشمار هستند. از مهمترین مزیت این نوع سقف ها باید به پوشاندن تاسیسات قرار گرفته بر روی سقف ها اشاره نمود. این نوع سقف ها، موجب پوشاندن تاسیسات می شوند و زیبایی محیط را چندین برابر می‌کنند. همچنین سقف های کاذب به دلیل عایق صوتی بودن، موجب بهبود آسایش ساکنان در  منازل مسکونی و ساختمان های اداری می شوند. این نوع سقف ها به دلیل این که ارتفاع کمتری دارند، در مصرف انرژی هم صرفه جویی می کنند. بنابراین به راحتی می توان از تلف کردن انرژی با استفاده از این نمونه سقف ها جلوگیری کرد. از دیگر مزیت های سقف کاذب، باید به امکان ترمیم آنها اشاره نمود. اگر این نمونه سقف ها پس از مدتی استفاده آسیب ببیند، به راحتی می توان با جایگزین نمودن سریع و آسان قطعات پیش ساخته اقدام به ترمیم قسمت آسیب دیده نمود.

 همچنین قابلیت نصب سریع و آسان این نوع از مصالح ساختمانی به نسبت دیگر مصالح سنتی، باعث شده است تا امروزه افراد زیادی در این زمینه فعالیت نمایند و با استفاده از سقف کاذب مراکز مختلف را زیباتر کنند. وجود ویژگی های زیبایی شناسی در این نوع سقف ها موجب همگون سازی طراحی داخلی می شود. استحکام بالای این نوع سقف ها در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله، باعث می‌شود تا اشخاص زیادی برای منازل مسکونی خود نیز این نمونه سقف را انتخاب کنند. برخی از سقف های کاذب، در برابر آتش نیز مقاوم هستند. به طور مثال سقف های کاذب آلومینیومی، جزء محصولات می باشند که در برابر آتش سوزی مقاومت داشته و به سرعت آسیب نمی بینند. با استفاده از این نوع سقف ها میتوان، ایراد های سازه های اصلی ساختمان ها را به راحتی تحت پوشش قرار داد.(قیمت ماربل شیت)

 

 

 

تعیین قیمت سقف کاذب به چه عواملی بستگی دارد؟

به صورت کلی باید عنوان شود که هزینه سقف کاذب و اجرای آن، به دو عامل مهم بستگی دارد که عامل اول نوع این سقف ها و عامل دوم جنس مصالح مورد استفاده قرار گرفته در تولید آنها است. همچنین مورد دیگر که سبب تعیین قیمت سقف کاذب می گردد، دستمزد اجرا است. این مساله از مهم ترین موارد برای تعیین هزینه سقف های کاذب به شمار می‌رود. معمولاً صفحه های اصلی این نوع سقف ها، از بهترین متریال تولید می گردند؛ به همین دلیل هم شامل ۷۵ درصد هزینه کل می شوند. هزینه اجرا هم شامل هزینه نصب، هزینه اجزای پایدار کننده و همچنین بدنه های این سقف ها می باشد. عامل های مهم دیگری هم در تعیین هزینه تاثیرگذار هستند. از جمله این عوامل باید به مساحت محیط اشاره کرد. هرچه مساحت فضای مورد نظر کوچکتر باشد، قطعاً میزان هزینه ای که برای نصب سقف کاذب در نظر گرفته می شود هم کمتر است.

 معمولاً افرادی که قصد بازسازی دارند، سقف های کاذب را برای بازسازی نمودن انتخاب می‌کنند؛ به این خاطر که این نوع سقف ها به مراتب به صرفه تر از سقف های معمولی می باشند. ضمن اینکه زمانی که برای برش و نصب آنها در نظر گرفته می شود، بسیار کمتر از سقف های معمولی است. نوع جنس و طرح این محصولات هم باعث تغییر در قیمت آنها می‌شود. معمولاً سقف هایی که دارای جنس آلومینیومی هستند، گران تر می باشند. اما سقف هایی که از جنس پی وی سی هستند، دارای قیمتی ارزان تر بوده و افراد بیشتری توانایی خرید آنها را دارند. اگر شما به دنبال سقف کاذب برای بازسازی فضای خانه یا محل کار خود هستید، بهتر است که انواع مختلف آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید و با توجه به میزان بودجه خود، اقدام به خرید سقف کاذب نمایید.

 

سقف کاذب