متریال چوب با زیبایی و گرمابخشی خود به فضا، متریالی پر استفاده در دکوراسیون داخلی می باشد، دیوارپوش ترمووال با جنس پلی استایرن، از زیبایی چوب طبیعی برخوردار بوده، با تنوع فراوان خود در رنگ ها و طراحی های متفاوت تولید شده و هیچ یک از معایب چوب همچون عدم مقاومت در برابر رطوبت و گران قیمت بودن را دارا نمی باشد.

دیوارپوش ترمووال چیست؟

دیوارپوش ها ایجاد کننده جلوه بصری به روی دیوار می باشند و توانایی دارند تا با طرح ها و رنگ های خود به محیط شخصیت ببخشند، در این میان هم متریال های چوبی با بخشیدن ظاهری لاکچری و گرم به فضا از طرفداران بسیاری برخوردار می باشند.

ترمو نوعی چوب است که در عین زیبایی، در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار می باشد، ترمووال (thermo wall) دیوار پوشی هستند که از جنس پلی استایرن (pvc) ساخته شده اند و می توانند با مقاومت بالای خود در برابر رطوبت، در فضاهای داخلی و خارجی و در سطوح متفاوت به کار روند.

دیوارپوش ترمووال

این متریال که با نام های دیگری همچون دیوارپوش الواری، دیوارپوش ایزی پنل، دیوارپوش کیت کتی و دیوارپوش آکو پنل نیز شناخته می شود، نسبتا مدت زمان کوتاهی است که وارد بازار شده با این وجود به سبب ویژگی های مطلوب خود، مورد استقبال طراحان دکوراسیون و مصرف کنندگان بسیاری قرار گرفته است.

 

ویژگی های دیوارپوش ترمووال پی وی سی

دیوارپوش ترمو وال با داشتن شباهت هایی با ترموود، از ویژگی های ذیل برخوردار می باشد:

  • وزن سبک
  • ضد لک بودن و نظافت آسان
  • مقاومت در برابر رطوبت و ضد آب بودن
  • مقاوم در برابر باکتری ها، موریانه و حشرات
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • متنوع در رنگ، طرح و بافت
  • نصب آسان و سریع
  • قابلیت نصب به روی تمامی سطوح همچون گچ
  • قابلیت بازیافت
  • دوام و مقاومت بالا

ابعاد ترمو وال

ابعاد پنل های ترمووال به این ترتیب می باشند:

  • طول شاخه 280 سانتی متر
  • عرض شاخه 20 سانتی متر
  • ضخامت 10 میلی متر

کاربرد ترمووال

دیوارپوش های ترمووال با ظاهر چوبی خود در طراحی دکوراسیون انواع فضاهای مسکونی یا تجاری قابل استفاده اند، ترمووال ها یک یا دو دیوار را می پوشانند و آن دیوار ها را شاخص می کنند، این دیوارپوش را می توان هم همراه با متریال های دیگر همچون ماربل شیت و هم به صورت تکی به کار برد.

یکی از کاربردهای جالب دیوارپوش ترمووال، ساختن درب مخفی در اتاق خواب، پذیرایی یا آشپزخانه می باشد، به وسیله چسباندن ترمووال به روی درب و دیوارهای کنارش، می توان درب سرویس بهداشتی و یا مستر را از دیدها پنهان کرد، در ادامه به دو مورد از مهمترین کاربردهای ترمووال اشاره می کنیم.

 

استفاده از ترمووال برای دیوار tv

از اصلی ترین کاربردهای ترمووال در پوشش tv wall می باشد، دیوار پوش ترمووال توانایی دارد تا دیوار را نسبت به سایرین، متمایز و شاخص نماید.

استفاده از ترمووال برای دیوار اتاق خواب

با وجودی که استفاده از ترمووال برای دیوارهای تمامی فضاها مقدور است، از مهمترین کاربردهای آن در دیوار اتاق خواب و پشت تخت خواب می باشد که با شاخص کردن دیوار، زیبایی منحصر به فردی را در فضا ایجاد می کند.

 

مزایای ترمووال

با نصب ترمووال می توان ترک یا سایر ایرادات دیوار را پوشانید و هم به آن ظاهری جذاب بخشید، این متریال جذاب و مقاوم قابلیت دارد تا در کنار ورق ام دی اف، سنگ اسلب، سرامیک و ماربل شیت در تمامی فضاها به کار رود.

دیوارپوش ترمو وال با نصب آسان و کم هزینه، دیوار کانونی در فضا ایجاد کرده و با بهره بردن از ویژگی هایی نظیر زیبایی و تنوع، مقاومت در برابر خط و خش، آلودگی، سرما، گرما و رطوبت متریالی ایده ال برای دیزاین دیوار می باشد.

روش نصب ترمووال

این دیوارپوش ها به صورت پنل های طولی با ارتفاع 280 سانتی متر تولید می شوند تا با ارتفاع بیشتر دیوارها هماهنگی داشته باشند، در صورتی که ارتفاع دیواری که پوشش را برای آن در نظر گرفته اید کمتر از 280 باشد، پنل های ترمووال باید در ابتدا با دستگاهی همپچون اره دیسکی یا فارسی بر، به خوبی برش داده شوند.

سپس اگر دیوار یکدست و تراز نباشد، لازم است تا زیرسازی انجام شود، در صورت شاقولی و تراز بودن دیوار، می توان با چسب آکواریوم، چسب یک دو سه و یا میخکوب بادی، دیوارپوش ترمووال را به راحت نصب کرد.

توجه داشته باشید که این دیوارپوش ها با میخ بادی به روی دیوارهای گچی، کاغذ دیواری یا ام دی اف نصب می شوند اما برای نصب آن بر دیوارهای سنگی یا سرامیکی تنها استفاده از میخ بادی کافی نیست و می توان ترمووال را با چسب آکواریوم و یا زیر سازی به روی دیوار سرامیکی یا سنگی نصب نمود.

نحوه انتخاب ترمووال

دیوارپوش های ترمووال با تنوع خود قابلیت هماهنگی با سبک های متفاوت دکوراسیون داخلی و پالت های رنگی متفاوت را دارا می باشند، در زمان انتخاب ترمووال مناسب برای فضای منزل یا محل کار خود، در ابتدا باید طراحی اولیه را انجام دهید.

برای اینکار می توانید از کمک طراح یا مشاورین معماری استفاده کنید تا بهترین ایده به صورت اختصاصی متناسب با ابعاد، نور و سبک خانه شما انتخاب شود.

به طور کلی دیوار پوش ترمو وال دو رنگ در طراحی دکوراسیون های ساده تر و ترمووال های تک رنگ در دکوراسیون با اجزای شلوغ به کار می روند.