یکی از ساده ترین روش ها برای جلوه بیشتر فضای دکوراسیون داخلی، تزئین دیوارها است. رنگ یا کاغذ دیواری از متداول ترین نمونه های تزئین دیوارها هستند،اما امروزه برای جلوه بخشیدن به ظاهر دیوارها که بخش عمده ای از جلوه ی دکوراسیون داخلی را به خود اختصاص می دهند استفاده از دیوارپوش ها بسیار پرطرفدار شده است

 

 

دیوار پوش خانگی که امروزه در دکوراسیون ها خیلی پر طرفدار شده است نقش چشم گیری در دیزاین دیوارهای شما دارند با انتخاب دیوارپوش های سبک جدید مناسب با فضای خود می توانید زیبایی و جلوه ی خاصی به خانه هایتان بدهید به همین دلیل امروز ما می خواهیم شما را با انواع دیوارپوش منزل آشنا کنیم با تانما همراه باشید.

دیوار پوش چیست

دیوارپوش یک پوشش اضافی و جداگانه از ساختار دیوار است که به صورت یک لایه اضافی بر روی دیوار نصب می شود و باعث ایجاد یک نمای جدید می شود. نحوه نصب دیوارپوشها با یکدیگر متفاوت است، برخی از آن ها به کمک پیچ و مهره، برخی از آنها به کمک چسب سرامیک و برخی نیز به کمک سیمان بر روی دیوار نصب می شوند.

 

انواع دیوارپوش

  • دیوارپوش MDF
  • دیوارپوش PVC

دیوار پوش چوبی

دیوارپوش چوبی در واقع تخته های پهن یا باریک چوب در رنگ های روشن، تیره خاکستری و... هستند که می توان آن ها را در کنار هم به صورت افقی یا عمودی روی یک دیوار نصب کرد و جلوه ی متفاوتی به فضای دیوار خود بخشید. این دیوار پوش های چوبی می توانند انواع و اندازه های مختلف داشته باشند و همان طور که گفته شد حتی رنگ های آن ها هم می تواند متفاوت باشد تا تداخلی با فضای داخلی شما ایجاد نکند.دیوارپوش چوبی در واقع تخته های پهن یا باریک چوب در رنگ های روشن، تیره خاکستری و... هستند که در دکوراسیون داخلی استفاده میشوند.

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی یکی از پرطرفدارترین دیوار پوش ها در فضای دکوراسیون داخلی است که با کمک آن ها به سادگی می توانید از شر دیوارهای یکنواخت و خسته کننده راحت شوید همچنین می توانید با نورپردازی و بازی با سایه های تشکیل شده بر روی پنل ها نماهای شگفت انگیزی ایجاد کنید.
این دیوارپوش ها کاملا ضد آب می باشند و وزن بسیار پایینی دارند که نصب آنها را بسیار راحت کرده بطوری که هرکس خود می تواند به راحتی این پنل ها را نصب کند و همچنین این پنل ها باعث انتقال آتش سوزی نمی شوند و ضد حریق هستند و چون از قبل رنگ آمیزی و بسته بندی شده اند، نیازی به درزگیری و رنگ کاری در محل نصب ندارند و سریع نصب می شوند.دیوارپوش های سه بعدی کاملا ضد آب می باشند و وزن بسیار پایینی دارند.

 

دیوارپوش سنگی

دیوار پوش سنگی گونه ی دیگری از انواع دیوار پوش منزل می باشد که نوع آنیک آن امروزه بسیار پر طرفدار شده است و ظاهر ئیژه ای به فضای دکوراسیون داخلی شما می بخشد. این دیوار پوش ها غالبا برای تزیین نقاط کانونی فضای دکوراسیون شما مثل بخش دیوار پشت تلویزیون ، شومینه و یا بخشی از دیوار نشیمن و ... شامل شود و جلوه ی متفاوتی به این فضا ببخشد.نوع آنیک دیوارپوش سنگی امروزه بسیار پر طرفدار شده است و در دکوراسیون داخل منزل استفاده میشود.

دیوارپوش آلومینیومی

این دسته از دیوارپوش ها از جنس آلومینیوم ساخته می شوند و ممکن است به صورت یک ورقه آلومینیومی یکپارچه یا تکه های آلومینیومی چسبیده به هم از آنها استفاده شود. نکته ای که در مورد این پوشش وجود دارد این است که امکان ایجاد یک سطح براق یا کدر در آن ها فراهم است. آلومینیوم مقاومت چندانی در انتقال حرارت ندارد و به عنوان عایق صوت هم شناخته نمی شود، اما به هر حال مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی دارد و می توان به عنوان یک پروژه بلند مدت از آن استفاده کرد.

دیوارپوش پی وی سی

ماده pvc یا پلی وینیل کلراید به عنوان ماده اصلی استفاده شده در ساخت این دیوارپوش ها شناخته می شود. ماده pvc انعطاف پذیری بالایی دارد، تنوع رنگ آن بسیار بالاست، طول عمر بالایی دارد و در برابر شرایط محیطی نامناسب مقاوم است. بنابراین می توان از دیوارپوش های pvc به عنوان یک پوشش دائمی با تنوع رنگی بالا استفاده کرد و از آن برای ایجاد دکوراسیون کلاسیک و مدرن در فضای داخلی بهره برد.

دیوارپوش مناسب اتاق خواب

بهترین گزینه برای استفاده در اتاق خواب دیوارپوش های چوبی و دیوارپوشهای کاغذی هستند.

دیوارپوش آشپزخانه

آشپزخانه در معرض رطوبت زیاد و مواد چربی قرار دارد و به همین دلیل دیوارپوشهای استفاده شده باید در برابر این موارد مقاوم باشد. پوشش های آلومینیومی و پوشش های pvc گزینه های خوبی برای این بخش منزل هستند.